De omzet van de wereldwijde cateringmarkt zal naar verwachting over 4 jaar $ 265 miljard US dollar bedragen, met een geschatte samengestelde jaarlijkse groei van 5 procent volgens Research and Markets. Het is opmerkelijk dat de markt de belangrijkste sectoren in verschillende gemeenschappen omvat, waaronder scholen, voorzieningen voor ouderen, sportcentra en zelfs ziekenhuizen. Deze instellingen besteden hun behoeften op het gebied van voedselvoorziening uit, zodat ze hun uitgaven kunnen verminderen en hun arbeidskrachten kunnen concentreren op belangrijkere zaken.

Recente Technomic-studie toont aan dat de horeca in de VS in 2017 in totaal ongeveer $ 537 miljard dollar heeft verkocht met een continue groei dankzij het gemakkelijke en snelle online bestelsysteem. Er zijn meer dan 10.000 cateraars in Amerika, die in totaal ongeveer 110.000 mensen in dienst hebben. De meeste van deze bedrijven zijn klein en worden lokaal gecontroleerd en nemen geen groot deel van het marktaandeel voor hun rekening. In dichtbevolkte gebieden is de vraag naar hun diensten groter.

China, de grootste cateringmarkt van Azië en de tweede ter wereld, bereikte een geschatte omzet van $ 616 miljard US dollar, zoals gerapporteerd door de China Cuisine Association. Op dit moment heeft het zo’n 5 miljoen actieve bedrijven in de horeca. Dit wordt toegeschreven aan de implementatie van een online naar offline marketingstrategie waarbij klanten worden aangemoedigd om eten te bestellen door naar de fysieke winkel van de cateraar te gaan in plaats van online.

Stelt u zich eens voor hoeveel mensen kiezen voor de handige en praktische manier om eten aan hun gasten te geven om mijlpalen in het leven te vieren. Statistieken tonen aan dat er vraag is naar cateraars voor de volgende gelegenheden: bruiloften, verlovingen, verjaardagen, bedrijfsevenementen, diploma-uitreikingen, vakantiefeesten en zelfs begrafenissen. Er is ook een toenemende behoefte aan foodservices op beurzen, casino’s en conferenties over de hele wereld.

Uit rapporten blijkt dat het geld dat aan foodservice wordt uitgegeven vooral afhangt van hoeveel zakelijke klanten of individuele consumenten voor bepaalde gelegenheden kunnen uitgeven. Daarom bieden cateringbedrijven vaak verschillende pakketten aan en maken ze soms zelfs maaltijden voor het meest beperkte budget op de lijn.

Grote groepen kunnen bedienen opent een reeks cateringmogelijkheden voor hen, dus het is zeldzaam voor hen om een ​​aanbieding, deal of uitnodiging af te wijzen. Hoewel de vraag nog steeds bestaat, zullen klanten in onzekere economische tijden minder snel bestellen voor cateringdiensten.

Gebaseerd op het marktonderzoek van Koncept Analytics, zijn de drie belangrijkste factoren die de toenemende vraag naar contract- en zelfbedieningscateraars voeden de behoefte van mensen aan op maat gemaakte voedselbestellingen, de opkomst van de middenklasse en het voortdurende gebruik van digitale technologie.

Bron

#

No responses yet

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *