Als uw organisatie het hele jaar door tickets verkoopt voor evenementen, of het nu een theater, concertzaal, sportvereniging of school of universiteit is, hoeft u niet langer gebruik te maken van de diensten van een gecentraliseerde evenementenboekingsorganisatie die tickets verkoopt namens veel verschillende organisaties en locaties.

Er zijn nu veel verschillende opties om uw tickets online of gewoon via uw eigen kassa te verkopen, en niet alleen kunnen er een aantal duidelijke voordelen voor uw organisatie zijn bij het opzetten van uw eigen softwaresysteem voor kaartverkoop, maar ook de kosten van het gebruik van dergelijke systemen kunnen vaak aanzienlijk minder zijn dan het gebruik van de diensten van een gecentraliseerde organisatie voor het boeken van evenementen.

Laten we eens kijken naar enkele voordelen bij het opzetten van uw eigen online ticketingsysteem voor evenementen

  1. Als klanten uw website bezoeken om uw evenementen te onderzoeken, stuurt u ze niet naar een geheel andere website, waar ze veel extra opties zullen krijgen voor het kopen van tickets voor verschillende evenementen, dus kunnen ze van gedachten veranderen en tickets kopen voor een ander evenement.
  2. U heeft volledige controle over uw klantendatabase die u kunt gebruiken om betere relaties met uw klanten te onderhouden, zoals het sturen van e-mails over aankomende evenementen, het aanbieden van speciale promoties enz.
  3. U heeft over het algemeen de mogelijkheid om de ticketinkomsten direct op uw eigen bankrekening te ontvangen, in plaats van deze alleen op maandbasis te ontvangen.
  4. Met veel systemen kunt u tickets verkopen van overal ter wereld waar u een internetverbinding heeft, tickets verkopen via aangewezen distributeurs en natuurlijk rechtstreeks via uw eigen kassa.
  5. U krijgt toegang tot de meest gedetailleerde rapporten over alle kaartverkoop, die u kunt gebruiken om trends voor marketingdoeleinden te analyseren en actuele verkoopgegevens te controleren.
  6. U kunt last-minute verkopen aanbieden tot op de datum en tijd van het evenement – wat normaal niet mogelijk is bij gecentraliseerde kaartverkooporganisaties.
  7. Als u tickets uitstuurt, kunt u ook extra promotiemateriaal voor aanstaande concerten enz. toevoegen.
  8. Je kunt seizoensabonnementen aanbieden – over het algemeen niet mogelijk met gecentraliseerde evenementenboekingssystemen.

Afhankelijk van het ticketsysteem dat u gebruikt, zult u over het algemeen ook merken dat u door het opzetten van uw eigen ticketsysteem voor evenementen, kunt besparen op de kosten van het verwerken van tickets voor uw evenementen. Verkopers van ticketsystemen hebben een breed scala aan verschillende prijsopties, zoals kosten per ticket, hetzij op een percentagebasis of een vast bedrag per ticket, maandelijkse servicekosten, of in sommige gevallen kunt u de software rechtstreeks kopen. U moet zorgvuldig analyseren welk systeem het beste is in uw specifieke omstandigheden, rekening houdend met het aantal evenementen dat per jaar wordt gehouden, het aantal tickets dat u per jaar verwacht te verkopen, de servicekosten indien van toepassing voor het verwerken van creditcards en eventuele andere obscure of verborgen servicekosten.

#

No responses yet

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.