Als horecaonderneming ben je natuurlijk altijd op zoek naar verbeterpunten en manieren waarom je je van je concurrentie kan onderscheiden. Het kan namelijk lastig zijn om op te vallen tussen al die nieuwe, hippe tentjes. In deze blog lees je daarom enkele tips over hoe jij jouw zaak nét dat beetje extra kan geven.

Creëer een Insta-waardig plekje

Tegenwoordig hebben steeds meer zaakjes een leuk plekje in hun zaak ingericht waar klanten foto’s kunnen maken. Dit werkt tweevoudig: mensen komen speciaal naar je zaak om een foto te maken. Deze posten ze vervolgens op hun sociale media, waar andere mensen het zien. Zij zullen vervolgens ook naar je toe komen om zelf op de foto te gaan (en een hapje te eten natuurlijk). Vergeet natuurlijk niet ergens je naam in te verwerken, anders weet men natuurlijk niet waar zij zelf zo’n prachtige plaatje kunnen schieten.

Zet een waterpijp neer

Oorspronkelijk komen ze uit het Midden-Oosten, maar de waterpijp of shisha begint in het Westen ook steeds populairder te worden. Ook in de horeca zie je ze steeds vaker terug, dus misschien is het iets voor jouw onderneming? Zet per tafel één waterpijp neer, zodat men omstebeurt een hijs kan nemen. Nu ontbreken alleen nog de hapjes en de drankjes, maar die heb jij natuurlijk al in huis! Zo ontstaan de beste gesprekken! Je kunt gemakkelijk waterpijp online bestellen, dan heb je hem zo bezorgd in jouw horecazaak.

Uniek menu

Hoe aparter de gerechten op je menukaart, hoe groter de kans dat men speciaal naar jouw zaak komt om ze uit te proberen. Wat dacht je van kangoeroebiefstuk? Dit moet je natuurlijk niet overdrijven, want na één keer is de novelty factor er voor velen al af. Dit betekent dat ze niet gauw terug zullen keren. Je dient dus de juiste balans te vinden tussen klassieke en spannende nieuwe gerechten bij het samenstellen van je menukaart.

#

No responses yet

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *